TOC Limburg is een initiatief van STS Techniek welke bij ons terecht is gekomen voor het laten maken van een website. Tijdens ons oriënterend gesprek hebben we de klant zijn wensen genoteerd. Met name het cursus-onderdeel van de website was een uitdaging die wij graag aan gaan. Wij doen echter een stapje terug en zien dan zaken waar een klant geen aandacht meer aan besteed. In dit geval was dat het verouderde (concept)logo dat leading was voor de visuele identiteit. De klant is op ons advies ingegaan en heeft een nieuwe visuele identiteit laten ontwikkelen. Omdat dit in combinatie met een webdesign werd gedaan is dat meestal ook nog eens voordeliger.
Website ontwikkeling
De website die wij hebben ontwikkeld is gebaseerd qua looks op bovenstaande nieuwe visuele identiteit. Het lettertype, kleurencombinatie en beeldmerk hierin zijn van grote invloed op het webdesign. In dit grafische jasje hebben wij ervoor gezorgd dat de technische cursussen die TOC geeft overzichtelijk worden weergegeven voor bezoekers. Per cursus is er een sjabloon op maat gemaakt welke de website beheerder makkelijk kan invullen. Hierbij zijn zaken inbegrepen zoals: datum, prijs, locatie, bezetting. Als een cursus is volgeboekt kan men dat aangeven en linkt deze niet meer door. Grafisch krijgt deze dan een andere kleur die aangeeft dat de cursus vol is.
Bijna alles kan de klant zelf aanpassen en voorzien van content op de website. Zelfs de footer-kleur, footer-tekst en de sliders per pagina.
Mobiele website optimalisatie
Uiteraard is er veel werk gestoken in het optimaliseren van de website voor weergave op diverse apparaten: telefoons, tablets, laptops en desktops. Overal wordt deze netjes weergegeven, met op de mobiel zelfs de mogelijkheid om meteen te bellen of te mailen.
Webhosting
De website staat op onze webserver waardoor wij garant staan voor topprestaties en beveiliging. Ook zijn wij aanspreekpunt voor de klant voor alle zaken wat betreft e-mail en de ondersteuning hiervan.